CVF
Chauffeurs Vereniging Friesland

HomeNieuwsBehendigheidVeiligheidScanTriHalFotoalbumLidmaatschapAgendaContactSponsorsLinks

Logo CVF

Behendigheidsbaan
De CVF heeft drie uitgebreide behendigheidsbanen, één voor trucks en bussen, één voor personenwagens en één voor de kinderen op trapskelters.
In de banen zitten praktijkopdrachten die allemaal te maken hebben met het beheersen van je wagen. Denk bijvoorbeeld aan file parkeren, achteruit in een garage rijden, hoogte schatten van je wagen, de breedte schatten van je wagen. Maar ook met de voorbanden exact op een mat stoppen en meer. Allemaal proeven waardoor je de wagen beter leert kennen.
De CVF verzorgt het vervoer naar de locatie, we zetten de baan op en begeleiden de deelnemers tijdens de proeven. Indien nodig kan een van onze trucks worden ingezet als jurywagen.

Inlichtingen en reserveren behendigheidsbaan
De behendigheidsbanen zijn te reserveren voor publieke evenementen of bijvoorbeeld een personeelsfeest van een transportbedrijf.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jannie Hoekstra, tel: 058-2674222 of janniehoekstra@telfort.nl.

Behendigheidswedstrijden
De behendigheidswedstrijd met trucks en bussen is een wereldwijde competitie. Er zijn vier categorieën: bakwagen (A), bus (B), truck-oplegger (C) en truck-aanhangwagen (D).

Als deelnemers bij ons meedoen aan de behendigheidswedstrijd, dan krijgen ze punten als ze in de prijzen vallen. Wie de meeste punten heeft, die gaat mee naar de WK, dus, hoe meer ze aan de wedstrijden meedoen, hoe meer punten.
De CVF is lid van de BCN (Beroeps Chauffeurs Nederland). De BCN is lid van de UICR, de Internationale Club, vandaar dat zij zich zo kunnen plaatsen voor de WK. De NK wordt door het OSC georganiseerd, daar weten wij niets van en zijn we ook geen lid van.