CVF
Chauffeurs Vereniging Friesland

HomeNieuwsBehendigheidVeiligheidScanTriHalFotoalbumLidmaatschapAgendaContactSponsorsLinks

Logo CVF

Behendigheidsbaan
De CVF heeft 4 uitgebreide behendigheidsbanen, één voor trucks en bussen, één voor personenwagens en één voor de kinderen op trapskelters. Maar ook een baan voor heftrucks.
In de banen zitten praktijkopdrachten die allemaal te maken hebben met het beheersen van je wagen. Denk bijvoorbeeld aan file parkeren, achteruit in een garage rijden, de breedte schatten van je wagen. Maar ook met de voorbanden exact op een mat stoppen en meer. Allemaal proeven waardoor je de wagen beter leert kennen.
De CVF verzorgt het vervoer naar de locatie, we zetten de baan op en begeleiden de deelnemers tijdens de proeven. Indien nodig kan een van onze trucks worden ingezet als jurywagen.

Inlichtingen en reserveren behendigheidsbaan
De behendigheidsbanen zijn te reserveren voor publieke evenementen of bijvoorbeeld een personeelsfeest van een transportbedrijf. Bij een perzoneelsfeestje zou men een combinatie kunnen bedenken met een BBQ bv en één of meer behendigheidsbanen van de CVF.
Ook is de baan te reserveren voor trainingen en CODE 95 cursussen.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met het volgende mailadres: vvp@chauffeursvereniging-friesland.nl of: secretariscvf@gmail.com (Ide Huitema)

Behendigheidswedstrijden
De behendigheidswedstrijd met trucks en bussen is een wereldwijde competitie. Er zijn vier categorieën: bakwagen (A), bus (B), truck-oplegger (C) en truck-aanhangwagen (D).

Als deelnemers bij ons meedoen aan de behendigheidswedstrijd, dan krijgen ze punten als ze in de prijzen vallen. Wie de meeste punten heeft, die gaat mee naar de WK,
dus hoe meer ze aan de wedstrijden meedoen, hoe meer punten.
Hieronder wat indrukken van de verschillende behendigheidsbanen.